خواهران مبلغ, مناسبات

الفبای فاطمی…..

قرآن و عترتthCA0ABCJU

حضرت فاطمه (علیهاالسلام) فرمود : شما ای بندگان خدا ! که پر چمداران امرونهی خدایید  و حاملان دین و وحی می باشید ، امانت داران حق ، و رسانندگان آن به خلق هستید بدانید که امام به حق خود در میان شماست ، و اطاعت او پیمانی است که ازپیش با ما گرفته اند و پس از پیامبر جانشینی است که برای شما باقی مانده است .

کتاب ناطق خدا با ما اهل بیت است . قرآن راستگو ، نور فروزان و شعاع درخشان ، که بیان و استدلال های آن روشن و اسرار و باطن آن آشکار است . ظاهر آن جلوه گر ، و پیروان آن زبانزد جهانیانند.

پیروی قرآن انسان را به بهشت می کشاند ، سحن شنوی از آن ، به نجات می انجامد ، به وسیله ی قرآن به حجت های نورانی خدا ، وبه واجبات تفسیر شده ، و به محرمات نهی شده ، وبه استدلال های جلوه گر ، وبه براهین کامل هدایتگر ، و به فضائل پسندیده ، وبه مستحبات بخشوده ، و به قوانین و آیین واجب شده ی پروردگار ، می توان راه یافت .

فهرست مهاجمین

در کتاب تاریخ یعقوبی آمده است : تاریخ نویسان ، اسامی افرادی را که به خانه ی فاطمه (علیهاالسلام) دختر رسول خدا حمله ور شدند ، چنین نوشته اند : 1- عمربن خطاب . 2- خالد بن ولید .3- عبدالرحمن بن عوف 4- ثابت بن قیس بن شماس 5- زیاد بن لبید 6- محمد بن مسلمه 7- زید بن ثابت 8- سلمة بن سلامة بن وقش 9- سلمة بن اسلم 10- أسید بن حضیر.

قانون ارث

حضرت فاطمه در دفاع از حق خود درباره ی فدک فرمود : سبحان الله ! در شگفتم از این تهمت ! پیامبر اکرم از کتاب خدا روی گردان نبوده ، و مخالف احکام قرآن کریم نبود ، همواره پیرو قرآن بود و دنبال سوره ها و آیات آن می رفت .

آیا برای توطئه اجتماع کرده و به نیرنگ و دروغ می خواهید به پیغمبر اسلام (صلی الله علیه وآله) دروغ و بهتان بندید ؟ این کار شما پس از وفات او، مانند فتنه هایی است که در زمان حیاتش برای نابودی او به وجود می آوردید .

شما که می گویید پیغمبر ارث نمی گذارد ، اینک این کتاب خدا ، بین من و شما داوری عادل ، . گوینده و جدا کننده ی حق و باطل ، است که می گوید .

زکریای پیامبر به خدا فرمود : فرزندی به من عطا فرما که از من و آل یعقوب ارث برد .

و باز در آیه ی دیگری می فرماید : سلیمان پیغمبر از داود (علیه السلام) ارث برد .

حداوند متعال در تقسیم سهمیه ها بیان روشنی دارد ، و اجابت و سهم ارث هریک از افراد را مشخص کرده است ، و سهم ارث فرزندان دختر و پسر را به گونه ای توضیح داد که بهانه های اهل باطل را برطرف کرد ، و مجال گمان و شک وتردید ، تا قیامت برای هیچ فردی باقی نگذاشت .

چنین نیست که شما می گویید.

قوم بد رفتار

حضرت زهرا (علیهاالسلام) پشت در آمد و به غاصبین فرمود: قومی بد رفتار تر از شما سراغ ندارم . جنازه ی رسول خدا را رها کردید و کار را بین حود تمام کردید بدون آن که از ما دستوری بخواهید و به حق ما پایبند باشید .

قیام و انتقام

ابی جارود می گوید : از امام باقر (علیهاالسلام) پرسیدم : چه هنگامی قائم شما قیام می کند ؟ فرمود : … آن گاه آن دو را با هیزمی که برای آتش زدن علی و فاطمه و حسن و حسین جمع آوری کرده بودند ، آتش می زند . این هیزم ، نسل به نسل نزد ماست .

کنیه های فاطمه (علیهاالسلام)

1- ام الحسن 2-ام الحسین 3- ام المحسن 4- ام الائمه 5- ام ابیها 6- ام الخیره 7- ام المومنین 8- ام الفضائل9- ام الاخیار 10-ام الأزهار 11- ام العلوم 12- ام الکتاب 13-ام الأسماء

کوثر

طبرسی فرموده : کوثر چیزی است که کثرت از شأن آن است و کوثر ، خیر کثیر است . کوثر، وصف است که از کثرت گرفته شده و به معنی خیر و برکت فراوان است و به افراد سخاوتمند ، کوثر گفته می شود .

کوثر

نام نهری در بهشت است و هم چنین نام صدو هشتمین سوره از قرآن که مکی است و سه آیه دارد . از امام صادق (علیه السلام) روایت است : هر کس این سوره را در نماز واجب یا نافله بخواند ، خداوند در قیامت او را از کوثر سیراب گرداند.

کوکب

ستاره ی در خشان . در روایت ، فاطمه زهرا به عنوان ستاره ی درخشانی معرفی شده است که در میان تمام زنان عالم می درخشد .

گریه ی امیرالمومنین

پس از شهادت فاطمه هنگامی که امیرالمومنین (علیه السلام) از محل غسل بیرون آمد اشک هایش قطع نمی شد و به گونه ای با صدای بلند گریه می گرد که تا آن روز هیچ کس ندیده بود .

یکی از اصحاب که بیرون از خانه منتظر حضرت بود عرض کرد : چه چیر باعث گریه ی شما شده است ؟ آیا از دوری حضرت زهرا (علیهاالسلام) اشک می ریزید؟

فرمود : باعث گریه ی من نشده مگر دیدن اثر تازیانه ها بر جسم فاطمه که همچون نیل سیاه شده بود . او همین گونه روز قیامت مبعوث می شود و خدا را ملاقات می کند .

گریه ی من برای ازدست دادن او نیست ، بلکه به خاطر آثار لگد و تازیانه در پهلو و دستانش است .

گریه ی طاهره

فاطمه زهرا (علیهاالسلام) در لحظه های غمبار احتضار خویش به شدت گریست .

امیرالمومنین (علیه السلام) پرسید : چرا گریه می کنی ؟ پاسخ داد : به خاطر آن چه که پس از من به تو خواهد رسید ، می گریم .

گریه بر سیدالشهدا

امام صادق (علیه السلام) فرمود : فاطمه اطهر در حالی به زائرین امام حسین (علیه السلام) نظر می کند که تعداد هزار پیغمبر ، هزار صدیق ، هزار شهید و هزار هزار ملائکه کروبین با آن بانو هستند و او را در گریه کردن یاری می دهند . فاطمه زهرا (علیهاالسلام) ناله و فریادی می زند که کلیه ی ملائکه ی آسمان ها به علیت  ناله ی آن بانو گریان می شوند .حضرت زهرا ی اطهر آرام نمی شود تا این که پیامبر خدا می آید و به وی می فرماید : ای دخترم ! تو کلیه ی ملائکه ی آسمان را گریان نمودی و آنان را از تقدیس باز داشتی . آرام باش زیرا خداوند امر خود را اجرا خواهد کرد .

فاطمه اطهر به آن افرادی که از شما برای زیارت امام حسین (علیه السلام) حاضر شده اند نظر رحمت می کند و هر خیری را از خدا برای آنان می خواهد.

گریه برای امیرالمومنین

روز های در بستر بودن حضرت زهرا (علیهاالسلام) با غم و اشک می گذشت . در یکی از روزها که حضرت می گریست امیرالمومنین (علیه السلام) فرمود : فرمود : گریه می کنم برای آن چه بعد از من به تو می رسد . حضرت برای دلداری همسرش فرمود : اشک مریز ! به خدا قسم ، تحمل اینها در راه خدا برای من آسان است .

گریه ی پیامبر

آخرین لحظه های زندگی پیامبر با گریه بر مصیبت های دخترش زهرا همراه بود . عرض شد : یارسول الله ، چرا گریه می کنید ؟ فرمود: به خاطر اهل بیتم و آن چه اشرار امتم بعد ازمن با آنان رفتار می کنند . می بینم که به فاطمه ظلم می شود او ندا می کند : پدرم ! پدرم ! اما هیچ کس از امتم او را کمک نمی کند .

گل

رسول خدا فرمود : فاطمه گل است .

گنج بهشتی

محسن (علیه السلام) در بهشت ذخیره و گنج نهان امیرالمومنین است . خدا می داند با دستان کوچک این جنین شش ماهه ، چه رقم بزرگی از شیعیان و دوستان مادرش فاطمه (علیهاالسلام) شفاعت خواهند شد.

پیامبر فرمود : ای علی ، تو گنجی در بهشت داری .

از بعضی بزرگان شنیدم که این گنج فرزندش محسن (علیه السلام) است ، و او همان فرزندی است که از فاطمه (علیهاالسلام) سقط شد آن هنگام که بین دو در قرار گرفت .

           thCARPCBCS

مطالب مرتبط