آموزش

افشا اسناد جاسوسی آمریکا از بازی پرندگان خشمگین

پرندگان خشمگین
آمریکا و انگلیس این بار با استفاده از اطلاعات شخصی کابران در بازی محبوب انگری بردز(پرندگان خشمگین) که تا به حال 1.7 میلیارد بار دانلود شده، از شهروندان جاسوسی می‌کنند.
 

به گزارش فرهنگ نیوز ، به نقل از بی‌بی‌سی اسناد افشا شده از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس به طور معمول سعی می‌کنند برای به دسترسی به اطلاعات شخصی شهروندان از برنامه‌های محبوب و کاربردی موبایلی استفاده کنند.

بنا بر این اسناد که گاردین و نیویورک‌تایمز منتشر کردند، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و مرکز اصلی ارتباطات انگلیس از سال 2007 با هم همکاری کرده اند تا راه‌های دسترسی به اطلاعات شهروندان را با استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل و تبلت توسعه دهند.

این سازمان‌های جاسوسی با استفاده از این برنامه‌های موبایلی می‌توانند به اطلاعاتی همچون مکان جغرافیایی کاربر، جنسیت، ترافیک اینترنت، سلایق، ارتباطات فردی و اطلاعات کاربردی شهروندان دست پیدا کند.

البته سازمان جاسوسی انگلیس اصرار دارد که اطلاعات به دست آمده از نقشه گوگل و بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی را صرفا برای استفاده‌های مجاز و ضروری استفاده می‌کند و نه برای جاسوسی از شهروندان.

از دیگر برنامه‌های موبایلی که جاسوسان آمریکایی و انگلیسی از آن استفاده کرده‌اند سایت اشتراک گذاری عکس فلیکر، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر فیلم و برنامه‌های اختصاصی فیس بوک در موبایل است./ فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *