پزشکی وسلامت, خواهران مبلغ

درمان افسردگی با داروهای گیاهی

درمان افسردگی با داروهای گیاهی:                                    

افسردگی بیماری شایعی است که قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد.اکثر  افراد در زندگی به درجاتی از این بیماری مبتلا می شوند اما امکان بروز این بیماری در زنان دو برابر مردان است. افسردگی روح جسم و رفتار فرد را درگیر می کند. روش ها و داروهای متعددی برای درمان این بیماری وجود دارد اما استفاده از گیاهان دارویی و عصاره های تولید شده از این گیاهان نتایج قابل قبولی داشته و عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی را ندارند. البته در مصرف هر دارویی هر چند گیاهی نباید زیاده روی کرد.

این نوع از گیاهان دستگاههای هورمونی ـ عصبی را تقویت و تعدیل می کنند.

علف چای:

898

 این گیاه یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد افسردگی است که از دو هزار سال پیش مورد استفاده بوده است. این گیاه در ایران با نام های دیگری مانند گل راعی. علف هزار چشم و هوفاریقون شناخته می شود. عصاره این گیاه به شکل قطره و با نام هاپیران تهیه شده است،این دارو در درمان افسردگی، دوران کهولت و شب ادراری کودکان استفاده می شود.

گیاه زعفران:

899

اثر این گیاه،در حد دیگر داروهای ضد افسردگی مانند فلوکسیتین و اپمی پیرامین است.

استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تجدید اعصاب،به افراد توصیه می شود. اما بدلیل تأثیری که بر کبد می گذارد نباید در مصرف آن افراط کرد.

اسطوخودوس:

63

اسطوخودوس گیاهی علفی، معطر و همیشه سبز است، این گیاه در درمان بیماری های معده و سردرد مؤثر است، خواص ضد درد و آرامش بخش دارد، سیستم عصبی را تقویت کرده و می تواند در خستگی عصبی و افسردگی مؤثر باشد.

موفق وپیروز باشید.

—————————-

تهیه : مبلغان سایبری چهارده خورشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *