پزشکی وسلامت

راه های از بین بردن جای جوش

آب‌لیمو

آب‌لیمو دارای آلفاهیدروکسی اسید است که برای روشن کردن رنگ پوست و از بین بردن تغییر رنگ در آن‌ها بسیار مفید و کارآمد است. آلفاهیدروکسی اسید همان ماده‌ای است که در همه کرم‌های برطرف کننده اسکار ناشی از آکنه وجود دارد.

نصف یک عدد لیموی تازه را در یک ظرف کوچک فشار دهید تا آب آن خارج شود. اگر پوست حساسی دارید؛ آن را با کمی آب رقیق کنید و بعد با یک توپ پنبه‌ای، آب‌لیمو را روی جای جوش‌ها بمالید. این کار را روزی ۲ مرتبه انجام دهید و مطمئن باشید که از آن نتیجه خواهید گرفت.

 عسل

عسل دارای خواص ضدعفونی کننده و روشن کننده است که خیلی سریع به کاهش جای جوش و برطرف کردن لک و قرمزی آن روی صورت می‌انجامد و زیبایی پوست را با خود به همراه دارد.

مقداری عسل را روی جای جوش‌ها و خود جوش‌ها بمالید و و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

عسل همچنین برای از بین بردن لک‌های قهوه‌ای و سیاهی روی پوست هم موثر است و برای پرپشت کردن موها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی برای از بین بردن جای جوش، فوق‌العاده عالی است و ظرف کمتر از یک یا دو هفته تیرگی‌ها و جای جوش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از بین می‌برد.

یک سیب‌زمینی کوچک را به ورقه‌های نازک برش دهید و برای مدت ۱۵ دقیقه ورقه‌ها را روی بخش‌های لک‌دار پوست قرار دهید. سپس با آب سرد صورت را شستشو دهید.

همچنین می‌توانید از ترکیب سیب‌زمینی رنده شده و عسل هم برای درست کردن یک ماسک صورت عالی جهت از بین بردن اسکار و جای حوش بهره بگیرید و خیلی زودتر از شر تیرگی‌های صورت خلاص شوید.

خیار

 

خیار میوه‌ای با طبع سرد است که دارای پتاسیم و ویتامین A است و برای شادابی، روشن ساختن رنگ پوست و از بین بردن جای جوش بسیار موثر است.

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را از صافی عبور دهید. خیار رنده شده را روی صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه صورت را بشویید. همچنین آب خارج شده از ان را دور نیاندازید و روی کل پوست صورتتان بمالید و تا صبح با آن بخوابید.

این درمان به از بین بردن سریع جای جوش و شادابی و هیدراته شدن پوست بسیار کمک می‌کند و همچنین برای از بین بردن چین و چروک پوست هم مفید است.

 آلوئه‌ورا

این ماده برای از بین بردن جای جوش، لک‌های ناشی از بالا رفتن سن، آکنه و خود جوش موثر است و خیلی سریع این مشکلات را برطرف می‌کند.

یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کنید و با چاقو از کناره ان را برش دهید و با یک قاشق ژل داخل ان را خارج سازید. این ژل را روی نقاط تیره و جوش‌ها بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی آن باقی بماند.

تا چند هفته این ماسک را روزی دو بار روی صورت خود بگذارید و از نتیجه ان شگفت‌زده شوید.

author-avatar

درباره موسوی سخا سید حسین

سید حسین موسوی سخا:طلبه پایه 3 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشید مسئول بخش آموزش کامپیوتر و کار با انواع نرم افزار هستم . امیدوارم شما نیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید . ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود . از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. seyedhossein.mousavisakha123@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *