آموزش

طریقه بوت و نصب ویندوز با استفاده از فلش‌مموری

آموزش بوت و نصب ویندوز با استفاده از فلش‌مموری

کسانی که ویندوز ۷ یا ۸ را از روی اینترنت دانلود کرده‌اند یا فایل ایمیج آن را در اختیار دارند و می‌خواهند بدون نیاز به رایت این ویندوز روی دیسک‌های نوری نسبت به نصب آن اقدام کنند، می‌توانند با استفاده از ترفندی که در ادامه مطلب ارائه شده است، این عملیات را انجام دهند.

نرم‌افزارهای مختلفی برای بوتیبل کردن فلش‌مموری وجود دارد. ۲ تا از معروف‌ترین آن‌ها Windows USB/DVD Download Tool  و YUMI است.

  • آموزش نرم‌افزار  Windows USB/DVD Download Tool:

۱- ابتدا نرم‌افزار فوق را از این لینک زیر دانلود کنید.

۲- پس از دانلود و نصب نرم‌افزار، روی آیکن آن کلیک کنید تا اجرا شود.

۳- پس از اجرا، فایل ایمیج ویندوز را که به‌ صورت یک فایل با فرمت ISO است در برنامه فراخوانی کنید.

۲- در این مرحله مشخص کنید که می‌خواهید ویندوز را روی DVD رایت کنید یا می‌خواهید از حافظه فلش یا هارد‌دیسک برای نصب ویندوز استفاده کنید. که شما باید USB Device را انتخاب کنید.

۳- حافظه فلش یا هارد‌دیسک خود را مشخص کنید.

۴- روی گزینه Begin copying کلیک کنید تا انتقال اطلاعات و فعال کردن قابلیت بوت به پایان برسد. باتوجه به سرعت سیستم‌عامل و رسانه ذخیره‌ساز انتخابی ‌باید چند دقیقه منتظر بمانید.

در نهایت و پس از اتمام کار، شما یک حافظه فلش یا هارد‌دیسک با قابلیت بوت را در اختیار دارید که می‌توانید به کمک آن ویندوز مورد نظرتان را روی رایانه خود نصب کنید. البته باید دقت کنید برای نصب ویندوز از روی حافظه فلش یا هارد دیسک، باید سیستم خود را طوری تنظیم کنید که بوسیله USB-HDD یا USB بوت شود.

نسخه کامل‌تر آموزش فوق را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

author-avatar

درباره موسوی سخا سید حسین

سید حسین موسوی سخا:طلبه پایه 3 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشید مسئول بخش آموزش کامپیوتر و کار با انواع نرم افزار هستم . امیدوارم شما نیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید . ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود . از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. seyedhossein.mousavisakha123@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *