آموزش

روش غیر فعال کردن https جیمیل (Gmail)

آموزش غیر فعال کردن https جیمیل (Gmail)

اگر شما از کاربران جیمیل هستید حتما پیش آمده است که خیلی از اوقات به سختی و با سرعت بسیار کم موفق به باز شدن ایمیلتان شده‌اید. علت این کندی سرعت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مهمترین آنها وجود عبارت https در ابتدای لینک‌ جیمیل می‌باشد. https یک پروتکل ایمن است برای افزایش هر چه بیشتر امنیت کاربران در فضای مجازی استفاده می‌شود. طبق گفته‌ی گوگل، این امکان امنیتی می‌تواند سرعت دسترسی شما را کمی کاهش دهد چرا که انتقال اطلاعات به صورت رمزنگاری شده کمی بیشتر از حالت معمول طول می‌کشد، لذا به پیشنهاد گوگل اگر از یک اینترنت اختصاصی استفاده می‌کنید و نگرانی از بابت امنیت در این خصوص ندارید! می‌توانید تنظیمات خود را به حالت قبلی برگردانید.
با پروتکل https دیتاها به صورت رمز گذاری شده انتقال می‌یابند که همین باعث شده کار هکرها مشکلتر بشود و نتوانند به راحتی به اکانت و اطلاعات کاربران در گوگل و یا سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک نفوذ کنند.

متاسفانه در ایران، تنظیمات و یا گاهی اختلالاتی که بر روی پروتکل https قرار دارد باعث می‌شود که سایت‌هایی که از این حالت استفاده می‌کنند خیلی دیر برایمان باز شود!! که در دراز مدت بسیار آزاردهنده خواهد بود.

غیرفعال کردن https در محیط جیمیل :

پس از وارد شدن به جیمیل با کلیک روی علامت  وارد قسمت تنظیمات  “Setting” شوید و در تب “General” در قسمت “Browser connection” تیک گزینه “Don’t always use https” را بزنید و سپس ذخیره کنید.

پس از ذخیره کردن تنظیمات از اکانت خود خارج شوید و در دفعات بعد از آدرس زیر برای ورود به سایت جیمیل استفاده کنید.

http://mail.google.com

توجه: با توجه به اینکه کاربران ایرانی عموماٌ از اینترنت اشتراکی استفاده می‌کنند و نگرانی زیادی بابت امنیت و حفظ اطلاعات خود دارند غیرفعال کردن Https توصیه نمی‌شود.

author-avatar

درباره موسوی سخا سید حسین

سید حسین موسوی سخا:طلبه پایه 3 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشید مسئول بخش آموزش کامپیوتر و کار با انواع نرم افزار هستم . امیدوارم شما نیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید . ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود . از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. seyedhossein.mousavisakha123@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *