آموزش

۵ نفر از مشهورترین هکرها در جهان و اتفاقاتی برای انها پیش امد!

۵ نفر از مشهورترین هکرها در جهان و اتفاقاتی برای انها پیش امد!

5 نفر از مشهورترین هکرها در جهان و اتفاقاتی برای انها پیش امد!

همه هکرها بد نیستند آنهایی که خوب هستند “هکرهای کلاه سفید” نامیده می شوند و از هک کردن برای بهبود امنیت کامپیوتر استفاده می کنند. کسانی که فقط سرگرم کننده هستند “هکرهای خاکستری” نامیده می شوند. اما نوع مخربی که شما به آن فکر می کنید؟ آنها “هکرهای کلاه سیاه” نامیده می شوند.

همانطور که تاریخ نشان داده است، آنها می توانند بسیار آسیب ببینند. در اینجا شما متوجه میشوید که ان ها برای بدست اوردن شهرت باعث چه گرقتاری هایی برای ان ها شد!

۱٫ کوین میتینک

وزارت دادگستری ایالات متحده او را “جنایتکارترین متقلب کامپیوتری در تاریخ آمریکا” نامیده است – داستان کوین میتنیک بسیار وحشی است که حتی پایه ی یک فیلم برجسته بود: Track Down.

او چه کار کرد؟ پس از خدمت یک سال در زندان به دلیل هک کردن به شبکه شرکت تجهیزات دیجیتال، او برای مدت سه سال تحت نظارت بود. اما در نهایت در پایان دوره، او فرار کرد و به دنبال یک هشدار هکری ۲٫۵ ساله بود که شامل اخلال در سیستم هشدار دهنده امنیت ملی و سرقت اسرار شرکت ها شد.

حالا کجاست؟ کوین در نهایت گرفتار و محکوم به ۵ سال زندان شد. پس از سالها به طور کامل خدمت کرد، او به عنوان یک مشاور و سخنران عمومی برای امنیت رایانه تبدیل شد. او اکنون میتینک امنیت مشاور، LLC را اداره می کند.

۲٫ جاناتان جیمز

داستان جاناتان جیمز، که به نام “c0mrade” شناخته می شود، غم انگیز است. او شروع به هک کردن در سن نوجوانی کرد و توانست به چندین شبکه تجاری و دولتی دست بزند و برای او به زندان فرستاده می شد – همه در حالی که هنوز یک کودک بود.

او چه کار کرد؟ در نهایت، جیمز به شبکه ناسا هجوم آورد و کد منبع کافی – دارایی برابر ۱٫۷ میلیون دلار را دریافت کرد تا بتواند نحوه کار ایستگاه فضایی بین المللی کار کند. ناسا مجبور شد شبکه خود را برای سه هفته تمام تعطیل کند، در حالی که نقص را مورد بررسی قرار دادند و ۴۱ هزار دلار دیگر هزینه کردند.

حالا کجاست؟ در سال ۲۰۰۷، چندین شرکت بزرگ با مشکلات متعددی روبرو شدند. حتی جیمز هرگونه دخالت را رد کرد، او مشکوک و مورد تحقیق قرار گرفت. در سال ۲۰۰۸، جیمز خودکشی کرد، معتقد است که وی به جرایمی که مرتکب نشده، محکوم شده است.

۳٫ آلبرت گونزالز

گونزالس به عنوان رهبر یک گروه هکر با نام ShadowCrew شروع به کار کرد. علاوه بر سرقت و فروش شماره کارت اعتباری،  ShadowCrew همچنین مدارک جعلی، کارت های بیمه درمانی و مدارک تولد برای جرایم سرقت هویت را ساخت.

او چه کار کرد؟ آلبرت گونزالس، زمانی که بیش از ۱۷۰ میلیون کارت اعتباری و کارت های ATM خود را طی یک دوره دو ساله جمع آوری کرد، راه خود را به شهرت اینترنتی متصل ساخت. او سپس به پایگاه های شرکت های TJX و سیستم پرداخت های Heartland هشدار داد تا تمام کارت های اعتباری ذخیره شده خود را نیز سرقت کنند.

حالا کجاست؟ گونزالس به مدت ۲۰ سال به حبس ابد محکوم شد.

۴٫ کوین پولسن

کوین پولسن، همچنین به عنوان “دان دنت” شناخته می شود، با استفاده از دانش پیچیده خود از سیستم های تلفن،  در یک لحظه، او خطوط تلفن ایستگاه رادیویی را هک کرد،به گفته رسانه ها، او “هانیبال لکتر جرایم کامپیوتری” بود.

او چه کار کرد؟ پس از آنکه سیستم های فدرال را هک کرد و اطالعات سرویسی را به سرقت برد، پولسن خودش را به لیست دلخواه FBI تبدیل کرد. او بعدا در یک سوپر مارکت آن را گرفتند و به ۵۱ ماه حبس محکوم شد و برای جبران خسارت ۵۶،۰۰۰ دلار محکوم شد.

حالا کجاست؟ پس از آزاد شدن از زندان در سال ۱۹۹۵،  راه خود را تغییر داد. او شروع به کار به عنوان یک روزنامه نگار کرد و در حال حاضر سردبیر ارشد است.

۵٫ گری مک کینون

گری مک کینون، که به عنوان “انفرادی” در اینترنت شناخته می شود و او بزرگترین هکر کامپیوتر نظامی تمام وقت بود.

او چه کار کرد؟ طی یک دوره ۱۳ ماهه از فوریه ۲۰۰۱ تا مارس ۲۰۰۲ “مک کینون” به طور غیرقانونی ۹۷ کامپیوتر متعلق به نیروهای مسلح ایالات متحده و ناسا دسترسی داشت. او ادعا کرد که او فقط اطلاعاتی را در مورد سرکوب انرژی آزاد و پنهان کردن UFO جستجو می کند، اما با توجه به مقامات ایالات متحده آمریکا، تعدادی از فایل های مهم را حذف کرد و بیش از ۳۰۰ کامپیوتر را غیرقابل استفاده کرد و به بیش از ۷۰۰،۰۰۰ دلار خسارت وارد کرد.

حالا کجاست؟ مک کینون، که از اسکاتلند و خارج از انگلستان بود.

author-avatar

درباره موسوی سخا سید حسین

سید حسین موسوی سخا:طلبه پایه 3 حوزه علمیه یاسوج هستم با افتخار از این وظیفه.من در این قسمت از سایت مبلغان سایبری چهارده خورشید مسئول بخش آموزش کامپیوتر و کار با انواع نرم افزار هستم . امیدوارم شما نیز از این بخش کمال استفاده را برده باشید. شما نیز می توانید مطالب خود را برای ما ارسال فرمایید . ویا نرم افزار های مذهبی خود را..در این صورت با نام شما در سایت قرار داده می شود . از قسمت ارسال مطلب استفاده نمایید.ایمیل جهت ارسال نرم افزار. seyedhossein.mousavisakha123@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *