پزشکی وسلامت

خواص درمانی رزماری

خواص درمانی رزماری:

گیاهی که ثابت شده قدرت درک مغز را افزایش می دهد. بهتر شدن حافظه و تمرکز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر از دیگر خواص این گیاه است. رایحه خوش رزماری در کاهش استرس و بهتر شدن خلق و خو تاثیر شگرفی دارد و برای کسانی که از اضطراب های دوره ای و عدم تعادل هورمونی رنج می برند استشمام رایحه رزماری درمان کننده خوبی است. کافی است مشتی از رزماری تازه را در دستان خود گذاشته بو کنید.

رزماری دیر زمانی است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم رزماری را در رژیم غذایی هفتگی خود مد نظر قرار دهید.

همانند بسیاری دیگر از گیاهان دارویی و مفید دیگر، رزماری به خانواده طبقه بدنی مشابه با نعناع اختصاص دارد، اما از مزه خاص آن برخوردار نیست. رزماری دارای مزه ای گرم‌تر، تلخ‌تر و گس‌تر است که عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ ها، سس ها، خورش ها، کباب ها و چاشنی ها می بخشد. استفاده از رزماری به ویژه در غذاهای ایتالیایی رایج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *