آموزش, پزشکی وسلامت, مباحث اسلامی

فواید پزشکی اقامه نماز صبح

عواقب قضا شدن نماز صبح ۲

پزشکان تأکید می کنند که با خواب غلظت خون بالا میرود و هر زمان که به صبح نزدیک تر می شویم خون غلیظ تر می شود و دقیقا در لحظات نزدیک شدن به اذان به غلظت خون حد اعلا می رسد.
جالب اینجاست کسانی که برای اقامه نماز صبح بیدار می شوند؛ با وضو گرفتن میزان غلظت خون خود را تنظیم می کنند و با خواندن نماز بدن کاملا تنظیم شده وبه حالت عادی بر میگردد.

کسانی که با ورزش های آرامش بخش و انرژی درمانی آشنا هستند میدانند، «چاکراها» نقاط ورود و خروج انرژی به بدن هستند، حالا اگر دقت کرده باشید هنگام وضو گرفتن تنها جایی که از پایین به بالا شسته میشود مسح پاهاست.

شما از نقطه ی انگشت شست پا دست خود را به سمت بالا میکشید . و این یعنی تنها جایی که انرژی مثبت به بدن برمی گرداند مسح پاهاست.

در تمام مراحل وضو گرفتن با هفت «چاکرای» بدن سر و کار داریم. در تمام مراحل از تمام «چاکراها» به وسیله ی آب که منبع پاکی و قداست است انرژی های منفی بدن رو به سمت خارج دفع کرده و در مرحله ی آخر وضو گرفتن انرژی مثبت رو وارد بدن می کنیم

تحقیقات نشان می‌ دهد ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می ‌تواند در پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی موثر باشد.

دکتر مهرداد فخرالدینی، متخصص قلب وعروق گفت:

“با توجه به اینکه حملات قلبی به خصوص سکته ‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می ‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده و فشار خون و عوامل لخته شدن خون در رگ‌ ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می ‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند.”

وی در ادامه ضمن بیان اینکه گرفتگی قلب و حملات قلبی از خطرناک ‌ترین بیماری‌ ها است و عامل اصلی تصلب شرایین و انسداد شاهرگ ‌ها، خواب طولانی مدت در شبانه روز است، افزود:

“ادای نماز صبح به دلیل هم‌ زمانی آن با اوایل صبح و همچنین ایجاد آرامش روحی در افراد، در کاهش عوامل خطر حملات قلبی موثر است. علاوه بر این، در زمستان نیز به دلیل تاثیر سرما، افزایش گرفتگی عروق و حملات قلبی بیشتر دیده می ‌شود.”

دکتر فخرالدینی خاطرنشان کرد:

“نماز به موقع در هنگام صبح به جلوگیری از سکته‌ های قلبی کمک کرده و نقش موثری در فعالیت هورمون ‌ها، سلول‌ ها و در نتیجه تنظیم گردش خون دارد.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *