مباحث اسلامی

رخیز که صد و بیست و دو هزار ملکپشت در دعوا میکنند!!!

زمانه-علی-را-درک-نکرد-...

مطالب امروز فقط گوشه نگاهی به جایگاه بلند مرتبه حضرت علی (ع) مولای شیعیان و امام بر حق مسلمانای جهان میباشد و صرفا جهت روشنگری میباشد ، منظور دیگری در پست نیست ، باشد که غافلان زمان بیدار گردند و مسیر سعادت خود را پیدا کنند!

عایشه می گوید روزی با رسول خدا(ص) در خانه نشسته بودیم دیدیم صدای دق البابآمد ، رسول خدا به من اشاره کردند که بروم و در خانه را باز کنم رفتم و دیدم پدرم بر ما وارد شد ، پیامبر اشاره کردند بنشین ، دو مرتبه صدای دق الباب آمد ، در را باز کردم یکی دیگر از صحابی وارد شد و پیامبر باز هم به او شاره کردند بنشین!
مرتبه سوم که صدای دق الباب آمد پیغمبر فرمود خودم در را باز میکنم در را باز کردند وحضرت علی (ع) وارد شدند ، پیامبر سر و روی علی (ع) را بوسید و جای خود را نیز به او داد !

از پیامبر صلی الله علیه و آله پرسیدم چرا این دفعه به من اجازه ندادید در را باز کنم ، پیغمبر فرمود : اولین باری که در زده شد جبرئیل نازل شد و فرمود  بنشین، دومین دفعه هم جبرئیل از جانب خدا دستور آورد بنشین …!
سومین دفعه برادرم جبرئیل نازل شد و فرمود برخیز که صد و بیست و دو هزار ملکپشت در دعوا میکنند که چه کسی در را به روی علی باز کند یا رسول الله خودت برو ، و انها را آرام کن و در را باز کن …!

جان همه عالم به فدای نامت یا علی ، بمیرم برای شب های تنهایی و نا اهلی مردمان زمانه ات ، زمانه تو را درک نکرد خدا کند که ما علی زمانمان را درک کنیم السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)

منابع : صحیح بخاری ج۲ ص ۶۲۱ * صحیح مسلم جلد ۳ ص ۴۵۲ * ابن حجرعسقلانی ج۱ ص ۱۹۸
پ.ن ۱ : هر سه منبع از معتبر ترین کتب اهل سنت هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *