مباحث اسلامی, مناسبات

روزشمار حسینی(۳) ورود مسلم‌ به‌ کوفه در پنجم‌ شوال‌ سال‌ شصتم هجرى قمرى

tf

پنجم‌ شوال‌ سال‌ شصتم هجرى قمرى

مسلم، وارد کوفه شد و به خانه مختار ثقفى، که از شیعیان خالص‏ حضرت على(ع) وعلاقه‏ مندان به اهل‏بیت ‏بود، رفت.

شیعیان، دسته دسته به خانه مختار مى ‏آمدند و با مسلم دیدار و بیعت مى‏ کردند و مسلم هم نامه امام حسین(ع) را خطاب به مؤمنان و مسلمانان کوفه براى هر جماعتى از آنان مى‏ خواند. روز به روز بر تعداد هواداران امام حسین(ع) که با نماینده‏اش مسلم، بیعت مى‏ کردند افزوده مى‏ شد تا این که پس از چند روز، به هزاران نفر مى ‏رسید.

مسلم‏ بن عقیل، طى نامه‏ اى اوضاع را به امام گزارش داد و با بیان شرایط و زمینه مساعد براى نهضت از امام خواست که به سوى کوفه بشتابد. در نامه‏اى که به امام نوشت، چنین بیان کرد:

«نامه‏ هاى فرستاده شده، راست‏ بوده و سخن فرستادگان هم درست است. مردم کوفه آماده جهاد و جانبازى در راه خدایند. هم اکنون هیجده هزار نفر، با من بیعت کرده‏اند و آماده فداکارى در رکاب تو هستند. هر چه زودتر به سوى کوفه حرکت کن!»این نامه را که مسلم، بیست‏ و هفت روز پیش از شهادتش به امام حسین(ع) نوشت، توسط «عابس ‏بن شبیب شاکرى‏» براى آن حضرت فرستاد. همراه او،نامه ‏هاى دیگرى هم کوفیان به امام نوشتند و با گزارش این که صدهزار شمشیر براى یارى تو آماده است، از آن حضرت خواستند که در آمدن به کوفه شتاب کند.

دیدگاهی در مورد “روزشمار حسینی(۳) ورود مسلم‌ به‌ کوفه در پنجم‌ شوال‌ سال‌ شصتم هجرى قمرى

  1. سردبیر گفت:

    سلام درود بر شما عالی بود….اگه روز شمار تا عاشورا ادامه داشته باشه میشه یه مجموعه تاریخی در سایت باسئو وبازدید کامل از طرف گوگل.

  2. ·٠•●♥یا ابا صالح المهدی♥●•٠· گفت:

    سلام خیلی ممنون
    اگه زنده باشم ان شالله ادامه میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *