دسته‌بندی نشده

چه کنیم که همسایه ها از ما تعریف کنند؟

شرط همسایه خوب بودن آن است که برای رعایت هرچیزی که باعث اسودگی و آرامش در آپارتمان می شود ابتدا خودمان پیش قدم باشیم و آن را انجام دهیم و سپس از دیگران هم توقع چنین کاری داشته باشیم به عنوان مثال اگر دوست نداریم که همسایه ما با صدای بلند از رادیوو تلویزیون خود استفاده نماید ابتدا خودمان مراعات کنیم و سپس از دیگران توقع رعایت آن را داشته باشیم

۱٫دقت در باز و بستن دربهای اصلی و دربهای  واحدها به هنگام ورود و خروج

ساکنین محترم به هنگام ورود و خروج از آپارتمان در تمامی اوقات شبانه روز سعی کنند تا جای که ممکن است از محکم بستن دربها و ایجاد صدای ناشی از آن خود داری نمایند در صورت عدم رعایت آن علاوه بر اسیب رساندن به دربها که منجر به پرداخت خسارت برای تعمیرات بعدی می شود موجب سر و صدا و سلب آسایش دیگران هم هست.

۲٫حفظ امنیت آپارتمان و جلوگیری از ورود افراد ناشناس

یکی از مواردی که منجر به نا امنی و گاهی سرقت از انبارهای منازل آپارتمانی می شود سهل انگاری برخی از ساکنین درباز گذاشتن درب اصلی و پارکینگ آپارتمان می باشد لطفا بعد از ورود یا خروج حتما از بستن در بها مطمئن شوید.

۳٫جلوگیری از ایجاد سر و صدا به هنگام عبور از راه پله ها

در هنگام عبور از راه پله دقت نمایید به دلیل بسته بودن فضای راه پله و انعکاس شدید صوت در آن از دویدن و کوبیدن پا و یا صحبت کردن با صدای بلند جدا خود داری نمایید زیرا در نزدیکی شما و پشت در های بسته واحدها ، دیگران در حال آسایش و استراحت می باشند.

۴٫صحبت با صدای بلند و استفاده نادرست از وسایل صوتی و تصویری

با توجه به عایق نبودن صوتی دیوارهای منازل آپارتمانی و عبور صوت لطفا از پخش صداهای بلند توسط وسایل صوتی و تصویری خود و همچنین صحبت کردن با صدای بلند مخصوصا به هنگام مهمانی ها خانوادگی و در ساعات آخر شب جدا پرهیز نمایید.

۵٫اگاهی دادن به بچه در هنگام بازی

به هنگام بازی فرزندان در داخل آپارتمان مراقب باشید تا با دویدن و یا بالا و پایین پریدن های خود موجب مزاحمت برای همسایه ها مخصوصا برای طبقه پایین تر نشوند.

۶٫رعایت نظافت عمومی در آپارتمان

برای حفظ بهداشت و برخورداری از محیط سالم و دور از آلودگی ، ضمن رعایت بزرگتر ها  با آموزش به فرزندان کوچکتر از ریختن هرگونه زباله در راه پله ها و محوطه پارکینگ و حیاط و سایر فضاهای عمومی آپارتمان جدا خوداری نمایید.

۷٫مراقبت از لوله های آب و فاضلاب مشترک

سهل انگاری و ریختن موادی که باعث گرفتگی لوله های آب و فاضلاب می گردد ممکن است باعث تخریب بنا و صرف هزینه های زیاد برای تعمیر و ایجاد مزاحمت برای طبقات دیگر شود تا اشیاء و چیز های را که می تواند مانع عبور آب و سبب گرفتگی لوله ها مشترک و جمع شدن آبها شود در آنه ریخته نشود

author-avatar

درباره کاظمی

زندگي کن. حتي اگه بهترين هايت را از دست دادي. زيرا اين زندگي کردن است که بهترينهاي ديگر را برايت ميسازد آسمانم انتهايش قلب توست / مهربان اين آسمان از آن توست / آسمانم هديه اي از سوي من / تا بداني قلب من هم ياد توست حسرتي گر به دلم هست همان دوري توست من پرستوي خزان ديده ي خاموش توام. کاش ميشد در سايه ي مژگانت ، لحظه اي به تماشاي درياي خوشرنگ چشمهايت مي نشستم وبلاگ من:http://kazme20.parsiblog.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *