خانه وخانواده

علت نیاز زن به محبت

علت نیاز زن به محبت

محبت به زن به منزله اکسیژن برای ادامه زندگی و نوع آن در زن و مرد متفاوت است محبت در زن واقعیتی قطع نشدنی و پیوسته است. یعنی توجهی مستمر که هیچ گاه ناپدید نمی شود ؛ حتی زمانی که مشغول کار یا انجام وظیفه است و آن کار هیچ گونه ارتباطی با مقوله محبت ندارد .

احساس ارزشمند بودن در زن به این است که چقدر در عشق ورزیدن و محبت کردن به همسر خود موفق بوده است . محبت و ابراز آن در زندگی زن بر همه چیز پیشی دارد و این را خداوند مهربان در وجود او نهاده و علت آن جایگاه و رسالت تربیت است که به عهده دارد.

دلیل تاکید پیامبران و امامان معصوم در این زمینه همین نیاز مهم اساسی است امام صادق فرمود : گمان نمی کنم مردی در ایمانش پیشی بگیرد ؛ مگر آن که به زنان محبت داشته باشد.

و نیز فرمود هرکس ما را بیشتر دوست دارد به زنان بیشتر محبت کندرسول خدا فرمود : من با محبت ترین شما به همسرم هستم.

محبت به زن از نگاه اسلام

اسلام در باره مهربانی مرد به زن ، بسیار تاکید کرده است . سیره عملی پیشوایان دین همین مطلب را می رساند و نشان می دهد که پیامبر گرامی و امامان معصوم به همسرانشان بسیار مهر می ورزید اند در چهاره قرن تاریخ اسلام ، در زندگی برگزیدگان حتی یک بی مهری به همسر مشاهده نمی شود پیامبر فرمود : بهترین شما کسی است که با زن خود ، سازگار تر و در باره او خیر خواه تر باشد

برخی دیگر از این اموزه ها ی گران بها ٍ زنان را امانتی نزد مردان معرفی کرده اند حضرت علی فرمود «انهن َ امانهُ اللهِ عندکم فلا تضاروهنَ ولا تعضِلوهنَ » زنان شما امانت های خدا در دست شمایند ؛ آنان را نیازارید و بر آنان سخت نگیرید.

محبت به زن ، عامل آرامش

بااینکه شب روز برای رفاه و آسایش همسرم می کوشم نمی دانم چرا در زندگی نشاط کافی نداردبه نظر شما علت چیست؟

انسانها نیازهای گوناگونی دارند. در طبقه بندی ها از جمله طبقه بندی مزلو ، یکی از نیازهای جدی انسان در کنار نیاز های فیزیو لوژیک مانند آب غذا هوا و غریزه جنسی ، نیاز به امنیت و محبت است که در زن بیشتر وجود دارد.

شاید شما به همان نیازهای دست اول توجه کرده، از نیازهای دسته دوم یعنی محبت غافل شده اید . تامین نیازهای مادی زن ، برای او رفاه و آسایش می آورد ؛ اما آرامش نمی آورد آسایش با آرامش بسیار متفاوت است.

آسایش ، با تامین نیازها مادی ایجاد می شود و آرامش با علاقه ورزیدن و تامین نیاز زن به محبت پدید می آید..

جالب است بدانید که برای زن رفاه و آسایش در کنار آرامش معنا می یابد، یعنی اگر دنیا را به پایش بریزد ولی احساس کند که او را دوست ندارید ، این همه نعمت برایش هیچ ارزشی ندارد . زن حاضر است با بسیاری از کمبود ها مادی زندگی بسازد؛ اما احساس کند شوهرش به او علاقه مند است ؛ پس اگر میخواهید همسر با نشاطی داشته باشید ، به این نیاز قلبی او توجه کنید

برنارد شاو می گوید « اگر زن در چهل سالگی جوان است به این علت است که شوهرش او را دوست دارد » یک ضرب المثل انگلیسی می گوید « زن خوب، محصول شوهر خوب است » یعنی شوهری به به همسرش توجه عاطفی دارد .

پس سفارش می شود اگر می خواهید همسرتان به پیری زودرس ، سرد مزاجی و جذب مرد بیگانه و….. دچار نشود به او محبت کنید؛ چرا که بی توجهی شما باعث فشار روحی ، و فشار روحی سبب کاهش هورمون ها ی جنسی و در نتیجه سرد مزاجی می شود و امکان دارد همسرتان با کم ترین توجه عاطفی مرد بی گانه به خطا رود.

تقابل محبت به زن با محبت به خدا

اگر مردی به زنش علاقمند باشد آیا با محبت خدا منافات دارد ؟/

علاقه داشتن به زن ، نه تنها با دوستی خدا منافات ندارد ؛ بلکه در مسیر جلب رضایت و قرب الهی است  .امام صادق علیه السلام فرمود: العبدُ کلما ازدادَ للنسا حُباً اِزدادَ فی الایمان فضلاً» هر قدر مردی زنش را بیشتر دوست داشته باشد ، ایمانش به خدا افزونتر است.؛

پس دوست داشتن زن ، عین دوست داشتن خدا وایمان به او و از جلوه های تقوا است. برخی می پندارند مهر ورزیدن به زن ، آنان را از مسیر محبت الهی دور می کند و بین آنها و خدایشان فاصله می اندازد ؛ ازین رو به همسرانشان توجهی ندارند ؛ اما کاملا روشن است که این پندارها بر خلاف گفتار و رفتار معصومان است . امام صادق فرمود : محبت به زنان از اخلاق پیامبران است.

حتی خداوند هم به زنان بیش از مردان توجه دارد . رسول اکرم اسلام فرمود : خداوند تبارک و تعلی به زنان، بیشتر از مردان رافت دارد.

author-avatar

درباره کاظمی

زندگي کن. حتي اگه بهترين هايت را از دست دادي. زيرا اين زندگي کردن است که بهترينهاي ديگر را برايت ميسازد آسمانم انتهايش قلب توست / مهربان اين آسمان از آن توست / آسمانم هديه اي از سوي من / تا بداني قلب من هم ياد توست حسرتي گر به دلم هست همان دوري توست من پرستوي خزان ديده ي خاموش توام. کاش ميشد در سايه ي مژگانت ، لحظه اي به تماشاي درياي خوشرنگ چشمهايت مي نشستم وبلاگ من:http://kazme20.parsiblog.com/

1 نظر در “علت نیاز زن به محبت

  1. زینب گفت:

    سلام .واقعا خیلی زیبا بود این متن.ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *