مناسبات

لیله الرغائب شب آرزوها

لیله-الرغائب

لیله الرغائب شب آرزوها :

اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب گویند.که عمل آن را با فضیلت بسیار سید در اقبال وعلّامه در اجازۀ نبی زهره از رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلّم نقل کرده اند. از جمله فضائل ،آمرزش گناهان بسیار است ودیگر اینکه هر کس این نماز را برپای دارد در شب اول قبرش خداوند ثواب این نماز را به صورتی نیکو وبارویی گشاده ودرخشان می فرستد که با زبان فصیح به او گوید:

ای حبیب من! بشارت باد تورا که نجات یافتی از هر شدت وسختی. گوید: تو کیستی؟ به خدا سوگند من رویی بهتراز روی تو ندیده ام وکلامی شیرینتر از کلام تو نشنیده ام وبویی بهتر از بوی تو نبوئیده ام.

گوید: من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جاآوردی. آمدم امشب به نزد تو تا حق تو را اداکنم ومونس تنهایی تو باشم ووحشت را از توبردارم وچون در صور دمیده شود من سایه برسر تو خواهم افکند درعرصه قیامت پس خوشحال باش که خیر از توهرگز معدوم نخواهد شد .

کیفیت آن چنین است که روز پنجشنبه اول آن ماه را روزه می داری چون شب جمعه شود مابین نماز مغرب وعشا دوازده رکعت نماز می گزاری هردورکعت به یک سلام. درهر رکعت آن یکمرتبه حمد وسه مرتبه«إنا أنزلنا» ودوازده مرتبه«قل هوالله أحد» می خوانی وچون از نماز فارغ شدی هفتاد مرتبه می گویی:اللهم صل علی محمّدِنِ النَّبیِّ الأُمیِّ وعلی آله.پس به سجده می روی وهفتاد مرتبه می گویی:سُبّوحٌ قُدّوسٌ رَبُّ الملائِکه والروح. پس سر از سجده بر می داری وهفتاد مرتبه می گویی:رَبِّ اغفِر وارحم وتجاوز عَمّا تَعلَم، إنَّکَ أنتَ العلیُّ الأعظَم. پس باز به سجده می روی وهفتاد مرتبه می گویی: سُبّوحٌ قُدّوس،رَبُّ الملائِکه والرّوح. پس حاجت خود را می طلبی که انشاالله برآورده خواهد شد.

 پی نوشت

برگرفته از کتاب مفاتیح الجنان(حاج شیخ عباس قمی(ره))

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “لیله الرغائب شب آرزوها

  1. پوریا گفت:

    سلام ممنونم

  2. باسلام
    ممنونم از لطفتون…التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *