حیات طیبه علماء, خواهران مبلغ, نیاکان پاک

کوه عرفان…..

نرگسبسم الله الرحمن الرحیم..

توصیه های آیت الله کوهستانی …

چقدر زود مجذوب شدی !

می فرمود: ” زمانی که در مشهد مشغول تحصیل بودم به خاطر فرا رسیدن سال نو میوه های بسیار تازه و رنگارنگ در بازار آمده بود . روزی از بازار می گذشتم وقتی چشمم به آن میوه های تازه ومرغوب افتاد مجذوب شدم ، به حدی که نتوانستم بدون خریدن میوه از آن بگذرم . یک کیلو سیب خریدم چند تا را در بین راه به دوستان تعارف کردم و مقداری را نیز به مدرسه آوردم ؛ وقتی به مدرسه رسیدم با خودم گفتم ، شیخ محمد حیف نبود چه زود مجذوب این زرق وبرق شدی ! چه قدر زود دست وپایت راگم کردی !

درصدد انتقام مباش

می فرمودند:” شخصی به من ناسزا گفت و هرچه توانست از فحش و کلمات جسارت آمیز نثار من کرد ، ولی سکوت کردم وصبر نمودم تا اینکه حرف های او تمام شد به او گفتم آیا سزاوار بد گویی و ناسزا بودم گفت :” گفت «نه؛ یعنی قدرآن صبر کردم تا جواب نه را از او گرفتم .”

اثر سخنان بیهوده

آقا زاده ایشان می گوید : روزی راجع غذای حرام از آقا سوال کرد م و عرض کردم نظر شما چطور است وچقدر غذای حرام در روح تاثیر دارد . آقا به مناسبتی در بین فرمایشات خود فرمود:” حرف های بیهوده و لغو تاثیرات زیادی در روح دارد و روح را می میراند .”

سپس در مورد تاثیر معنوی سخنان بیهوده در روان آدمی فرمود:” من حرف های بیهوده را کم تر از غذای حرام نمی دانم .”

تداوم به ذکر

ایشان در مورد تداوم به ذکر واثر آن در هنگام مرگ می فرمودند: “انسان باید عادت به ذکری داشته باشد که در موقع حساس مرگ و انتقال از این عالم بتواند طبق عادت همیشگی آن ذکر را بکوید.”

عمل بهترین وسیله نجات

شخصی به آقا جان گفت:چه کار کنیم ،مرگ  خیلی سخت است، خدا چگونه می خواهد با ما معامله کند .معظم له در جوابش فرمود :” اگر عمل داشته باشی چیزی نیست ، مثل این است که پیراهن کثیف را از تنت بیرون کنی و پیراهن تمیز بپوشی !”

ارزش کلمه طیبه لا اله الا الله

ایشان می فرموند :” فردای قیامت مردم دوست دارند به دنیا برگردند ویک ـ لا اله الاالله ـ بگویند وبمیرند.”

رسوایی درقیامت

آیت الله کوهستانی در بحث معاد می فرمود: ” خدا کند فردای قیامت آدم محشور شویم ! ” عرض شد مگر می شودکه به صورت آدم محشور نشویم ؟ فرمود: در قیامت برخی دم دار و برخی سم دار محشور می شوند.

عنایت امام حسین (علیه السلام)

در باره توسل به امام حسین(علیه السلام) می فرمود:” امام حسین (ع) هرچه داشت در راه خدا داد ، هر کس به خانه امام حسین (علیه السلام) برود ، امام اورا رها نمی کد (همه چیز به او می دهد.)”

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

دیدگاهی در مورد “کوه عرفان…..

  1. درود بر ضحی بسیار عالی بود موفق باشید…

  2. کاظمی گفت:

    درود بر ضحی استفاده کردیم خیلی عالی بود خدایا کالبد ما را ورد وذکر خوب  قرار بده الهی آمین

  3. ضحی گفت:

    سلام سپاس از این که مطالب را می خونید وبا نظرات خوبتون به ما کمک می کنید…در پناه حق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *