پزشکی وسلامت

تجلی صبح

untitledتجلی صبح:
اولین چیزی که صبح به آن فکر می کنید چیست؟ افکار شما در خلال نیم ساعت اول صبح تأثیری بسزا در اتفاقات تمام روزتان خواهد داشت، ممکن است شما این موفقیت را درک نکرده باشید، اما این نیز حقیقتی است که وجود دارد.
اگر روزتان را با نگرانی، افسردگی و کج خلقی شروع کنید، نت های آهنگ آن روز را ناموزون خواهید نواخت! اما اگر به آرامش، امید و خوشحالی بیندیشید، نت را موزون و آهنگ روز را با موفقیتی کامل اجرا خواهید کرد.
ممکن است نتیجه حاصله از این روش فوراً قابل لمس نباشد اما بالأخره خود را بروز خواهد داد. افکار صبحگاهی تان را کنترل کنید. حتما می توانید از این کار به خوبی برآیید.
اولین لحظه ای که از خواب بیدار می شوید، صرف نظر از حالتان به خود بگویید؛ «آسایش و شعف ممکن را، از این روز، کسب خواهم کرد و کاری انجام خواهم داد که بتوانم خوشحالی و خیرخواهی را بین همنوعان خود گسترش دهم، سعی خواهم کرد به خلق و خویم در هنگام وسوسه شدن ها و به بدی گراییدن ها مسلط باشم».
یک بار که این جملات را در آرامش و بطور جدی با خود تکرار می کنید احساس تازه ای از بشاشت در خود خواهید یافت. آن گاه، نگرانی ها و مشکلات آن روز کمتر و کوچکتر جلوه خواهند کرد.
سپس به خود بگویید:
«خداوند به من کمک خواهد کرد تا با هر چیزی که برایم پیش آید روبرو شوم. هرکاری را که به عهده می گیرم در انجام آن موفق خواهم شد و احساس شکست به خود راه نخواهم داد».
اگر در لحظه ای که اتاق خود را ترک می کنید، با مشکل یا مصیبتی روبرو شوید، اجازه ندهید که ناامیدی و یأس بر شما مستولی گردد. اتفاقات به طور معمول پیش می آیند.
هرگاه از نظر روحی و یا جسمی بر خود می بالیم، یا ادعایی می کنیم، در واقع برای خودمان شرایطی پدید می آوریم که مورد امتحان قرار بگیریم. نیروهای مرموزی در اطراف ما وجود دارند که این شرایط را فراهم می کنند. وقتی پسر بچه ای دبستانی، در مورد زور و توانایی خود لاف می زند و می گوید که می تواند تمام پسرهای مدرسه اش را پشت سر بگذارد،معمولا فرصتی بدست می آید تا بتواند ادعای خود را اثبات به اثبات برساند. وقتی اعلام می کنیم به اندازه ی کافی قوی و شجاع هستیم تا با هر سرنوشتی روبرو شویم، درمی یابیم که قوای ما مورد محک قرار گرفته است. به هر حال ثابت کنید که آنچه می گویید راست است. مشکلات و گشایش هایی را که با آنها مواجه می شوید، همچون یک کیسه بوکس بپندارید که سرنوشت در اختیار شما قرار داده است. تا قدرت و مهارت لازم را بوسیله ی آن ها در عضلات فکری خود پدید آورید!
با این گونه مشکلات و مسائل با شهامت برخورد کنید و دائماً تلقین صبحگاهی را با خود تکرار کنید. کمکم مشکلات و سختی ها کاهش خواهند یافت و شما به زودی خود را حاکم بر شرایط خویش خواهید دید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “تجلی صبح

  1. سلام وعرض ادب:خیلی جالب بود موفق باشید.

  2. دلاوری گفت:

    سلام…تشکر از حسن نظرتان….

  3. زهرا گفت:

    به به خانم دلاوری
    خوش اومدین 😉

  4. دلاوری گفت:

    سلام….من فقط دو سه روز نبودم…یعنی اینقدر نبودنم به چشم اومد….؟

  5. سلام به اختیار دارید…..افسانه شدید…

  6. دلاوری گفت:

    سلام….بزرگش کردین دو سه روز که چیزی نیست!
    من معذرت…!!!

  7. زهرا برغمدی گفت:

    نمدونم چرا این دو سه روز که شما میگین به چشم ما دو سه ماه اومده……. 😕

  8. دلاوری گفت:

    دقیقا نمیدونم….ولی خ. برغمدی بقول حافظ: واندم که بی تو باشم یک لحظه هست سالی….
    دیگه نمیرم….لطف داری شما…!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *