خواهران مبلغ, دانشنامه مهدویت

انتظار….

 

images (6)یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور        کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

سرانجام دوره انتظار و نهان بودن آ خرین منجی ، به سر می رسد وبه زودی سپیدی صبح بر سیاهی شب چیره خواهد شد؛ «الیس الصبح بقریب » . آ ن زما ن دور نیست . « انهم یرونه بعیدا ونراه قریبا » واین انسان است که با انتخا ب خود و فرا هم آ وردن زمینه ظهور ، می تواند برپا بما ند. و خود را با این حرکت منظم هستی ، هما هنگ کند و در این فرجا م نیک آفرینش ، سهیم با شد وبه رستگا ری برسد.

اکنون شایسته است به دو مطلب توجه کنیم :

1ـپیروزی حتمی سپیدی بر سیاهی :

این درس قرآن است : (جا ء ا لحق وزهق الباطل ) اگر حق را بیا وری ، با طل می رود، اما اگر حرکتی نشد، باطل به میدان می آید وبا  ا ین وجود ، با ز با طل نا بود شدنی است با طل ، زمینه فسا د ونا بودی را در نها ن خود دا رد. زیرا کسی که خلاف قا نون ها و سنت حاکم بر هستی می رود نا چا ر در معرض زوا ل است .خوب ا ست به جمله زیر توجه کنیم :

« چه قدر امروز به سپیده ی فردا نزدیک ا ست »

مردم ، در واپسین حرکت تاریخ و آ خر زمان ، گرا ن مردی از فرزندان من ، ظهور خواهد کرد . هنگامی که پرچمش به ا هتزاز در آید شرق و غرب جها ن را روشن می سا زد. با ظهور او ، موجی ا ز شا دی ونور ، حاکم گستر می گردد. 1ـکمال الدین /ص653

این جملات  امید بخش ، از زبان مهربا نی در تا ریخ ثبت شده که رنج نسل ها را از گذشته های دور دیده ، برا ی آ ن برنا مه ریخته ، در نگاه وعمل ، همه آ نها را منظور داشته است . آن نگا ه علی(علیه السلام) است .

2ـنقش دعا در تعجیل فرج :

ما ، شبی دست برآ ریم ودعایی بکنیم                غم هجران تورا چاره ز جایی بکنیم

سایه ی، طائر کم حوصله ، کاری نکند              طلب از سایه ی میمون هما یی بکنیم.

محبت و حکمت وعزت که تجلیا تی  ا ز جلوه ها ی الله است ، زمان ظهور را تعیین می کند . ا ز طرف معصومین (علیهم السلام ) ، زمانی برا ی ظهور تعیین نشده است .تنها آ ما دگی و زمینه سا زی سریع تر ، همرا ه دعا و التجا به درگا ه خدا ، لحظه ظهور را نزدیک تر می کند .

حضرت صاحب الامر(علیه السلام )در توقیعی که خطاب به اسحا ق بن یعقوب صا در شده می فرمایند :  « واکثروا الدعا بتعجیل الفرج ؛ فا ن ذلک فرجکم »

امام حسن عسکری ( علیه السلام ) نیز دعا برای تعجیل در فرج  را شرط رها یی ا ز فتنه های دورا ن غیبت دانسته ، می فرمایند : به خدا سوگند! غیبی خواهد داشت که در آ ن ، تنها کسا نی از هلاکت نجا ت می یابند که خداوند اورا بر قول به امامتش ثابت قدم دا شته ، دردعا برای تعجیل در فرجش ، موفق کرده است .

دعا برای تعجیل فرج از چنان اهمیتی برخوردار است که امام صادق (علیه السلام ) می فرمایند : هر کس ، بعداز نماز صبح و ظهر بگوید خداوندا، برمحمد (صل الله علیه و آ ل وسلم ) وخاندان او درودفرست ودر فرج ایشان شتا ب کن ، نمیرد تا قائم را دریابد.2ـمصبا ح المتهجد ص  368/ بحا الا نوار /ج 68/ ص 77/ح 11/

تعجیل در فرج آ قا صلوات….

author-avatar

درباره عبدالله

سلام ... هرلحظه یادخدا یعنی اخلاص...همه کارها به خاطر خدا یعنی اخلاصیادمان باشد خداوند درکتاب آسمانی و نورانی قرآن فرمودند :"من از رگ گردن به شما نزدیکترم"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *