پزشکی وسلامت

خانه تکانی روح

خانه تکانی دل2

خانه تکانی روح:

سال نو را برشمردن غم ها به خود و دوستانتان آغاز نکنید. بگذارید گذشته بگذرد.
اگر دوست خوبی یک قواره پارچه به شما هدیه بدهد، آیا آن را به سویی انداخته، زیر لب به او ناسزا خواهید گفت و به شرح وصف لباس های زیبایی که در گذشته پوشیده اید خواهید پرداخت؟
فرا رسیدن هر سال جدید، نیروی تازه ای را برای آغاز زندگی جدید، به شما ارزانی می دارد. چرا با یاد و خاطره ی حوادث تلخ گذشته، که دیگر وجود ندارند، زندگی کنید؟
شادی ها، مواهب و برتری های گذشته، دیگر مربوط به گذشته است. هرگز مگویید که برای تحصیل موفقیت و خوشحالی، دیر شده است. هرگز مگویید از نظر روحی کسل و مریض شده اید، روح آدمی نمی تواند دچار کسالت شود، زیرا روح انسان از خداست.
منشأ آنچه سبب بروز کسالت در جسم می گردد، در ذهن قرار دارد، پس بگذارید ذهن و روحتان آزاد باشد و در این سال نو در ذهن و اندیشه ی خود، تنها تندرستی، امیدواری و شادی را طلب کنید و در پی آن بروید.
پول هایی را که از دست داده اید، اشتباهاتی را که مرتکب شده اید، صدماتی را که دیده اید و ناامیدی هایی را که تجربه کرده اید، همه و همه را به دست فراموشی بسپارید.
غم حقیقی، غم از دست دادن عزیزانمان است که نباید فراموش شود. اما اگر درست و عمیق فکر کنید در خواهید یافت که چنین غم هایی به سراغتان می آید تا طبیعت شما را غنی کند و شما را انسان تر و درد آشناتر سازد. ولی اگر در زندگی روزمره به خود اجازه دهید که افکاری مالیخولیایی و رفتاری عصبی داشته باشید دیگر به غم نیازی نخواهید داشت.
اگر که فکر کنید تقدیر شما را برای تحمل عذاب، درد و رنج انتخاب کرده است، فردی ضعیف و بی منطق هستید.
غم به حالت افراد بستگی ندارد. در آغاز هر سال به خود تلقین کنید که تصمیم گرفته اید از این پس کلیه مشکلات و رنج ها را برای تربیت ذهن و روحتان بپذیرید و با تجربیاتی که تاکنون کسب کرده اید، می خواهید شخصیتی شریف و والا از خود بنا نهید و کاری موفقیت آمیز داشته باشید. هرگز مگویید که خیلی پیر شده اید. هیچ وقت برای شروع هیچ اقدامی دور نیست. سال های گذشته و مسائل آنها را چون خیالی محو و از یاد رفته بیانگارید، گذشت سال ها را ندیده بگیرید، آن گاه گذشت سال ها نیز شما را ندیده خواهند انگاشت.
نسبتاً کم غذا میل کنید، در آب سرد استحمام کنید و به طور مرتب و بر اساس برنامه یی صحیح ورزش کنید.
احساس زنده بودن را در تمام وجودتان از سر تا پا، بیدار کنید، همواره به طور عمیق نفس بکشید و صبح و شب حداقل برای مدت پنج دقیقه تمام سلول های ریه تان را پر از هوای تازه کنید. هر بار که هوا را به درون ریه هایتان فرو می برید، باور کنید که تندرستی، عقل سالم و موفقیت را تنفس می کنید.
بر سلامت کامل پیشی بجویید، اگر آن را فوراً به دست نیاوردید، این تأخیر را امری موقتی تلقی کنید و همچنان در انتظار بمانید.
تمام ناراحتی ها و درد های جسمی خود را یک ناراحتی گذرا به حساب آورید و نه بیشتر، هرگز این پندار را به ذهن خود راه مدهید که برای همیشه مریض یا معلول هستید.
اگر روح خود و نیروهای نامحدود آن را مورد مکاشفه و مطالعه قرار دهید، به راز و رمزهایی دست خواهید یافت، رازی که هر چه طلب کنید به شما ارزانی می دارد.
جسم خود را یک جعبه ی ظریف جواهر بپندارید، که ذهنتان آستر ابریشمین و روحتان جواهر درون آن است. جعبه را تمیز و عاری از گرد و خاک نگه دارید و همواره به یاد داشته باشید که جواهر درون آن گران بهاترین قسمت جعبه است.
همیشه خود را در آستانه ی تحصیل یک موفقیت استثنائی بدانید و چنین بیندیشید که سال جدید برایتان سالی کامل، بی دغدغه و با شکوه خواهد بود و ظرف امسال خواهید توانست تندرستی، ثروت، آسایش و شادی های از دست رفته را بازیابید. ولی فراموش نکنید که رمز تحصیل آنچه گفته شد تنها یک چیز است:
همت کردن در طلب آن!
پس سعی کنید!
با تلخیص از کتاب رمز موفقیت نوشته ی:دیل کارنگی،جیمز آلن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *