پاسخ به شبهات, خواهران مبلغ

از کتاب اقدس بهاییت چه می دانید؟3


کتابو
پرداخت جريمه فحشاء به بيت العدل! 

مکانيزم جلوگيري از فحشاء و اعمال منافي عفت در بهائيت، پرداخت طلا به بيت العدل (مرکز فرماندهي بهائيان) است. 

اگر مرد و زني بهائي، مرتکب عمل زنا شدند بايد طبق نص کتاب اقدس، هر کدام نه مثقال طلا به بيت العدل بپردازند. 

چنانچه براي بار دوم مرتکب اين عمل زشت گرديدند بايد هر کدام دو برابر اين مبلغ يعني هيجده مثقال به همان مرکز يعني بيت العدل بپردازند. 

به عبارت کتاب اقدس توجه فرمائيد: 

«قد حکم الله لکل زان و زانيه ديه مسلمه الي بيت العدل و هي تسعه مثاقيل من الذهب و ان عادا مره اخري عودوا بضعف الجزاء» 

براي پژوهشگران درباره اين حکم بديع اين سوالات مطرح مي شود: 

1- اگر اين دو خلافکار فقير بودند و طلائي نداشتند که به بيت العدل بدهند بيت العدل با آنها چه مي کند؟ 

2- اگر اين دو خلافکار ثروتمند بودند و فورا اين جريمه را پرداخت نمودند و گفتند باز هم حاضريم ادامه دهيم و جريمه بپردازيم بيت العدل با آنها چه مي کند؟ 

3- اگر خلافکاران در پرداخت طلا، ادعاي فقر کردند، بيت العدل با چه مکانيزمي راستي آزمائي مي کند تا حق او در دريافت جريمه از بين نرود؟ 

– چون جريمه بار دوم خلافکاري دو برابر است بيت العدل چگونه حساب دفعات زناي افراد (زنان جدا ومردان هم جدا) نگاه مي دارد تا حقوق بيت العدل در دريافت طلا حفظ شود؟ 

آيا در مقر بيت العدل دفتر نويسي زناها انجام مي شود يا براي ثبت زناي مثلا شش ميليون بهائي در جهان از رايانه هاي قوي استفاده مي کنند تا وقتي کسي مرتکب زنا شد سريعا از رايانه ها يک پرينت از وضعيت زنا و دفعات خلاف او ارائه کنند؟ 

5- اگر مرد بهائي با يک زن شوهر دار مرتکب عمل زنا شد آيا جريمه آنها يکسان است؟ 

6- اگر زناي به عنف انجام گرفت باز هم طبق اين حکم، زن بايد نه مثقال طلا به بيت العدل بپردازد؟ 

7- چون هر بار که زنا تکرار شود جريمه دو برابر مي شود ماموران وصول بيت العدل براي بالا رفتن در آمد بيت العدل وسوسه نمي شوند که به روند افزايش فحشاء کمک کنند يا حداقل مانع نشوند؟ 

8- بيت العدل با اين جريمه ها (پول ها و طلاهاي دريافتي از زنا) چه مي کند و اين پول حلال را به چه مصرفي مي رساند؟ 

9- مکانيزم اثبات زنا براي بيت العدل چيست تا بتواند جريمه دريافت کند (ماموران کنترل زنا دارد يا دوربين هاي مخفي يا روش هاي ديگر)؟ 

10- تکليف خلافکاران ثروتمند که بايد براي بار دهم عمل خلاف خود 2 / 43 کيلو و براي بار پانزدهم خلافکاري خود 4 / 1382 کيلو و براي بار بيستم زناي خود 8 / 44236 (سه کاميون پانزده تني) طلا به بيت العدل بپردازند چيست؟ بار سي ام و چهلم و پنجاهم چه مي شود؟ (ماشين حساب ها کم مي آورند!) 

11- تکليف زنا کاران حرفه اي، فاحشه خانه ها و دلالان فحشاء و عوامل اجرائي و اينترنتي اين فرايند که زمينه ساز خلافند با اين جريمه ها چيست؟ 

12- جابجائي اين طلاها از کشورهاي مختلف به مقصد بيت العدل در اسرائيل چگونه انجام مي شود؟ 

پاسخ به اين پرسش ها محققان را در راز گشائي از حکم کتاب اقدس براي برخورد با فحشا کمک خواهد نمود. 

تعويض وسائل خانه هر نوزده سال يکبار!

از ديگر احکام کتاب اقدس، وجوب تعويض وسائل خانه هر نوزده سال يکبار است! 

يخچال و فرش و کولر و تختخواب و ماشين لباسشوئي و قاشق و چنگال و پتو و تشک و بالش و سماور و استکان و نعلبکي و کمد و چمدان و بشقاب و ماهي تابه و… که لوازم خانه شمرده مي شوند واجب است سر هر نوزده سال تعويض شوند و جاي خود را به وسائل نو بدهند! 

اين امر واجب در بهائيت باعث تجدد و نو آوري مي شود که متناسب با آئين هزاره جديد است! 

لذا بر اساس اين حکم کتاب مقدس اقدس، هر بهائي موظف است هر چيزي که براي خانه اش مي خرد تاريخ خريد آن را در يک دفتر يادداشت کند (يا در کامپيوتر ثبت نمايد) تا مبادا نوزده سال از مصرف آن بگذرد و او نادانسته مرتکب گناه بشود! 

متن حکم در کتاب اقدس چنين است: 

کتب عليکم تجديد اسباب البيت بعد انقضاء تسع عشره سنه کذلک قضي الامر من لدن عليم خبير 

بر شما نوشته (يعني واجب) شده است که وسائل و اسباب خانه را بعد از انقضاي نوزده سال تجديد نمائيد. اينگونه از ناحيه داناي آگاه حکم صادر شده است! 

سپس در توضيح حکمت اين امر واجب مي فرمايند موضوع به لطافت برمي گردد و خدا خواسته است بدينوسيله (يعني تجديد اسباب و لوازم خانه در راس هر نوزده سال)، شما و دارائي هايتان را تلطيف نمايد مبادا از غافلين باشيد و از لطافت بگريزيد: 

انه اراد تلطيفکم و ما عندکم اتقو االله و لا تکونن من الغافلين! 

اگر هم کسي بگويد من توانائي تجديد و تعويض اسباب خانه را در سر نوزده سال ندارم مي گويد خداوند او را معاف داشته يا از تقصير او در مي گذرد زيرا که خداوند آمرزنده بخشنده است! 

والذي لو يستطع عفا الله عنه انه لهو الغفور الکريم 

باز هم اين سوالات براي پژوهشگران مطرح است: 

1- چرا نگاه داشتن يک وسيله بيش از نوزده سال گناه است؟ 

2- آيا يادگاري هائي که از والدين و دوستان در خانه داريم و نوعي حفظ مباني خانوادگي و وفا ست هم شامل اين حکم است و بايد عوض شوند؟ 

3- رابطه لطافت و عدد نوزده چيست؟ آيا عدد قبل و بعد عدد نوزده مشمول عدم لطافت است؟! 

4- مکانيزم حساب نگاه داشتن براي تاريخ خريد وسائل خانه چيست تا با نگهداشتن بيش از نوزده سال آنها، مرتکب عمل حرام نشوند؟ 

– اگر کسي استطاعت داشت که زودتر از نوزده سال لوازم خانه اش را عوض کند حکمش چيست؟ 

آيا از لطافت بيشتري نسبت به آنها که وسائل خود را عوض نکرده اند برخوردار است؟! 

6- رابطه «تعويض وسائل خانه» با «تقوي» در متن حکم چيست (اتقوالله و لا تکونن من الغافلين)؟! 

آيا عدم تعويض=عدم تقوي؟! 

7- بهائيان توليد کننده وسائل خانگي چطوري توليد کنند که عمر مفيد اين وسائل نوزده سال بيشتر نباشد تا موجب تقواي بيشتر بهائيان بشوند؟! 

8- اگر وسائل طوري باشند که زود به زود نياز به تعويض داشته باشند موجب لطافت بيشتر و تقواي زيادتر نمي شوند؟! 

9- رابطه تعويض وسائل خانه و لطافت با تعويض زود هنگام و مصرف زدگي و تقوا و لطافت چيست تا هنرمندان بتوانند اثري هنري در زمينه آن خلق کنند و خطيبان به تبيين بپردازند؟! 

10- اگر عدد نوزده موجب لطافت است آيا عدد هاي ديگر غير لطيفند و زمخت و نا زيبا؟!… 

تعويض وسائل خانه هر نوزده سال يکبار!

از ديگر احکام کتاب اقدس، وجوب تعويض وسائل خانه هر نوزده سال يکبار است! 

يخچال و فرش و کولر و تختخواب و ماشين لباسشوئي و قاشق و چنگال و پتو و تشک و بالش و سماور و استکان و نعلبکي و کمد و چمدان و بشقاب و ماهي تابه و… که لوازم خانه شمرده مي شوند واجب است سر هر نوزده سال تعويض شوند و جاي خود را به وسائل نو بدهند! 

اين امر واجب در بهائيت باعث تجدد و نو آوري مي شود که متناسب با آئين هزاره جديد است! 

لذا بر اساس اين حکم کتاب مقدس اقدس، هر بهائي موظف است هر چيزي که براي خانه اش مي خرد تاريخ خريد آن را در يک دفتر يادداشت کند (يا در کامپيوتر ثبت نمايد) تا مبادا نوزده سال از مصرف آن بگذرد و او نادانسته مرتکب گناه بشود! 

متن حکم در کتاب اقدس چنين است: 

کتب عليکم تجديد اسباب البيت بعد انقضاء تسع عشره سنه کذلک قضي الامر من لدن عليم خبير 

بر شما نوشته (يعني واجب) شده است که وسائل و اسباب خانه را بعد از انقضاي نوزده سال تجديد نمائيد. اينگونه از ناحيه داناي آگاه حکم صادر شده است! 

سپس در توضيح حکمت اين امر واجب مي فرمايند موضوع به لطافت برمي گردد و خدا خواسته است بدينوسيله (يعني تجديد اسباب و لوازم خانه در راس هر نوزده سال)، شما و دارائي هايتان را تلطيف نمايد مبادا از غافلين باشيد و از لطافت بگريزيد: 

انه اراد تلطيفکم و ما عندکم اتقو االله و لا تکونن من الغافلين! 

اگر هم کسي بگويد من توانائي تجديد و تعويض اسباب خانه را در سر نوزده سال ندارم مي گويد خداوند او را معاف داشته يا از تقصير او در مي گذرد زيرا که خداوند آمرزنده بخشنده است! 

والذي لو يستطع عفا الله عنه انه لهو الغفور الکريم 

باز هم اين سوالات براي پژوهشگران مطرح است: 

1- چرا نگاه داشتن يک وسيله بيش از نوزده سال گناه است؟ 

2- آيا يادگاري هائي که از والدين و دوستان در خانه داريم و نوعي حفظ مباني خانوادگي و وفا ست هم شامل اين حکم است و بايد عوض شوند؟ 

3- رابطه لطافت و عدد نوزده چيست؟ آيا عدد قبل و بعد عدد نوزده مشمول عدم لطافت است؟! 

4- مکانيزم حساب نگاه داشتن براي تاريخ خريد وسائل خانه چيست تا با نگهداشتن بيش از نوزده سال آنها، مرتکب عمل حرام نشوند؟ 

– اگر کسي استطاعت داشت که زودتر از نوزده سال لوازم خانه اش را عوض کند حکمش چيست؟ 

آيا از لطافت بيشتري نسبت به آنها که وسائل خود را عوض نکرده اند برخوردار است؟! 

6- رابطه «تعويض وسائل خانه» با «تقوي» در متن حکم چيست (اتقوالله و لا تکونن من الغافلين)؟! 

آيا عدم تعويض=عدم تقوي؟! 

7- بهائيان توليد کننده وسائل خانگي چطوري توليد کنند که عمر مفيد اين وسائل نوزده سال بيشتر نباشد تا موجب تقواي بيشتر بهائيان بشوند؟! 

8- اگر وسائل طوري باشند که زود به زود نياز به تعويض داشته باشند موجب لطافت بيشتر و تقواي زيادتر نمي شوند؟! 

9- رابطه تعويض وسائل خانه و لطافت با تعويض زود هنگام و مصرف زدگي و تقوا و لطافت چيست تا هنرمندان بتوانند اثري هنري در زمينه آن خلق کنند و خطيبان به تبيين بپردازند؟! 

10- اگر عدد نوزده موجب لطافت است آيا عدد هاي ديگر غير لطيفند و زمخت و نا زيبا؟!… 

author-avatar

درباره بسیجی

حب الحسین رشته تحصیل ماست. دانشجوی کارشناسی ارشد شیعه شناسی-کلام... طلبه سطح سه حوزه http://karbala-2.kowsarblog.ir/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *