پاسخ به شبهات, خواهران مبلغ

از کتاب اقدس بهاییت چه می دانید؟2

کتاب اق

همه نجاسات جهان پاک شد!

هر نجاست و ناپاکي که در جهان بود به يمن طلوع ميرزا، پاک و طاهر گرديد!

اين عبارت اقدس است:

«قد انغمست الاشياء في بحر الطهاره في اول الرضوان اذ تجلينا علي من في الامکان…»

در اول ماه رضوان که ما بر اهل امکان تجلي کرديم، همه اشياء در درياي پاکي و طهارت وارد شدند…!

لذا در بهائيت مطابق اين حکم، هيچ چيز نجسي وجود ندارد يعني ادرار و مدفوع انسان و حيوان و خون و شراب و مردار انسان و حيوان و… همه پاک هستند و ديگر نبايد آنها را نجاست خواند زيرا به ميمنت ظهور جناب ميرزا در اول ماه رضوان، اصلا نام نجاست از روي همه اشياء نجس برداشته شد و همه در درياي طهارت و پاکي غوطه ور شدند…!

و طبيعتا کساني هم که بدليل عدم رعايت اين نجاست و پاکي، نجس بودند (مثل مشرکين) به تبع پاک شدن همه نجاسات، آنها هم پاک شدند!

پس نه تنها حکم نا پاک بودن از همه نجاسات برداشته شد بلکه حکم ناپاکي از مشرکين و ملل ديگر هم برداشته شد و آنها هم پاک گشتند. اين هم عبارت اقدس در اين زمينه:

«و کذلک رفع الله حکم دون الطهاره عن کل الاشياء و عن ملل اخري موهبه من الله…»

و بدينگونه خداوند حکم عدم پاکي را از همه اشياء و نيز ملل ديگر برداشت تا بر شما موهبتي کرده باشد…!

در واقع براي آنکه جوابي به پرسشگران از اين حکم عجيب بدهد دليل اين حکم را از جانب خدا – که تا به حال توسط همه پيامبرانش اينها را نجس اعلام کرده بود – يک «هديه و موهبت از ناحيه خدا براي مردم» اعلام مي نمايد!

سپس در ادامه اين موهبت الهي (يعني پاک شدن يکباره همه نجس ها) شگفتي ديگر را رقم مي زند و اختصاصا از آب نطفه (مني) نام مي برد و مي گويد:

به خاطر مهرباني خدا بر مردمان، خداوند حکم به پاک و طاهر شدن مني داد. برويد و با روح و ريحان خدا را بخاطر اين مرحمت شکر کنيد!

متن اقدس:

«قد حکم الله بالطهاره علي ماءالنطفه رحمه من عنده علي البريه اشکروه بالروح و الريحان…»

اما چرک ها و مکروهات (اوساخ) را دستور مي دهد سه بار با آبي که به خاطر هوا تغيير نکرده بشويند!

پژوهشگر در اقدس با اين متن ها به اين پرسش ها مي رسد:

1- در اول رضوان چه اتفاق فيزيکي و شيميائي در عالم رخ داد که همه نجاسات پاک شدند؟!

2- آيا بهائي در برخورد با ادرار و مدفوع و مردار و ساير نجاساتي که حالا پاک اعلام شده پرهيزي دارد؟! و آيا آلودگي به اين نجاسات را بد نمي شمرد (چون آنها پاکند و هر حکمي که بر ساير پاک ها مي شود بر اينها هم جاري مي کند)؟

– وقتي همه نجاسات پاک شدند چکيدن قطره خون و مني و ادرار بر لباس و بدن مثل چکيدن آب و آب ميوه مي شود و اشکالي در بدن و لباس ايجاد نمي کند؟!

4- اگر حکم پاک بودن اين نجاسات، مرحمت و موهبت خدائي است اين خدا چرا با امم قبل اين مهرباني را نکرده و اينقدر آنها را بخاطر رعايت حد نجاست و پاکي به زحمت انداخته است؟!

5- چرک ها (اوساخ) چه پليدي دارند که بايد سه بار با آب شسته شوند اما نجاسات اين پليدي را ندارند و حکم شستن براي آنها ذکر نشده است؟!

6- آيا با امثال اين احکام شگفت، بنياد خداپرستي ويران نمي شود زيرا هر عاقلي با شنيدن اين احکام با خود مي گويد:

اين جناب خدا چه خدائي است که شش هزار سال با نجاست و پاکي مردم را سرکار گذاشته و يکباره دلش به رحم آمده و همه را پاک اعلام نموده است؟!

7- گيرم که اقدس بگويد همه قاذورات و نجاسات پاکند آيا دانش جديد هم اين ها را پاک مي داند؟!

آيا در بيمارستانها با لباس و ملحفه هاي بيماران که آلوده به خون و نجاسات است برخورد پاکي و عدم آلودگي مي کنند؟!

author-avatar

درباره بسیجی

حب الحسین رشته تحصیل ماست. دانشجوی کارشناسی ارشد شیعه شناسی-کلام... طلبه سطح سه حوزه http://karbala-2.kowsarblog.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *