پزشکی وسلامت, خواهران مبلغ

درمان خانگی جوش های صورت

درمان خانگی جوش های صورت

جوش صورت یا در اصطلاح آکنه یکی از بیماری های شایع پوستی است که اگر درمان نشود می تواند تا پایان عمر به صورت جوشگاه هایی بر پوست باقی بمانند.

باید توجه داشت که درمان آکنه یک فرایند مداوم و طولانی است و تمامی درمان ها بر پیشگیری از بروز ضایعات جدید متکی هستند.

اما استفاده از روش های زیر، نیز می تواند در تسریع بهبودی مؤثر باشد:

1-  هرگاه در نقطه ای از پوستتان متوجه ظهور جوش جدیدی شدید، به جای دستکاری آن و انتقال میکروب ها، با استفاده از پنبه ای الکلی و یا اسپری، اندکی ادوکلن بر روی آن، علاوه بر ضد عفونی سطح جوش و اطراف آن، به بهبود سریع محل جوش کمک نمایید.

2-  ترکیبی از عرق یا عصاره بابونه یا آویشن و روغن درخت چای را در یک قوطی اسپری ریخته هر روز صبح و شب، پس از شستن روزانه پوست صورت با صابون های گوگردی و یا در صورتی که دارای پوستی حساس و یا خشک هستید، شامپوی سر بچه، بر روی صورت خود اسپری نمایید.

3-  یکی دیگر از روشهای متداول، استفاده از برخی از مرکبات بر روی جوش است. اسید سیتریک موجود در این میوه ها به خشک شدن جوش چرکی کمک می کند، در حالی که ویتامین های موجود در آنها التهاب باکتری هایی عفونت ها را کم می کند.

یک پرتقال یا لیمو را پوست کنده، و از طرفی که آب میوه وجود دارد روی جوش بمالید، این کار باعث می شود تا کمی احساس سوزش کنید. سپس اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود تکرار این کار چندین بار در طول یک روز به شما کمک می کند تا جوش برطرف شود. سیب هم از میوه هایست که استفاده از برشی از آن می تواند جوش و آثار آن را از بین ببرد.

89

4- نمک دریایی نیز از دیگر مواد خانگی و در دسترس است که می تواند کمک کند تا باکتری های موجود در جوش های چرکی کشته شوند و منافذ پوستی پاکیزه بماند.

5-  یکی از سریع ترین روش ها برای از بین بردن یک جوش چرکی از روی صورت، استفاده از خمیر دندان است. اگر قبل از خواب کمی خمیر دندان بر روی جوش بمالید، احتمالاً صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد.

6-  کمی سدر نیز می تواند در درمان جوش ها مؤثر باشد به این صورت که مقداری از آن را با آب خیس کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

—————————————

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *