مختصات شیعه شناخته شده موضوع ” تقیه ” است ، به طوری که کلمه ” شیعه ” و ” تقیه ” مثل ” حاتم ” و ” جود ” لازم و ملزوم یکدیگر شناخته شدهاند . همه ائمه دین تقیه میکردهاند ، حالا چطور شد که امام حسین ( علیه السلام) در این میان تقیه نکرد و قیام نمود ؟ اگر تقیه حق است چرا امام حسین تقیه نکرد و حال آنکه موجبات تقیه کاملا برای امام حسین فراهم بود . و اگر تقیه حق نیست پس چرا سایر ائمه اطهار تقیه میکردهاند و به تقیه دستور میدادهاند ؟ و به علاوه ، خود یک بحث اصولی است قطع نظر از اینکه روش ائمه با یکدیگر متفاوت است و یا یکی است . فرض کنیم همه یک روش داشتهاند ، همه تقیه میکردهاند و یا هیچکدام تقیه نمیکردهاند ، این خود یک بحث اصولی است که از جنبه کلامی و اصولی میتوان بحث کرد که اساسا تقیه میتواند حق باشد ؟…
پسورد فایل:www.14khorshid.ir
نوع فایل:pdf
لطفاًنظر خود را در مورداین پست وسایر مطالب بیان فرمایید.