بدان که مرد را حریر محض پوشیدن و جامه طلا باف پوشیدن حرام است، و احوط آن است که عرقچین و کیسه و چیز هایی که سطر عورت نمی کنند هم ار حریر نباشد. وباز احوط آن است که اجزای جامه مانند سجاف،حریر نباشد.بهتر آنست که چیزی که به ابریشم مخلوط کنند یاپشم یا کتان یا ریسمان باشد. و اولا آنست که بقدر ده یک یا زیاد باشد.
یا اگر مجموع تار یا پود غیر حریر باشد ،بهتر خواهد بود. وباید که پوست حیوان مرده نیاشد هرچند دبّاغی کرده باشند. پوست حیوانی چند که قابل تزکیه نیست نباشد. درنماز باید که پوست، پشم، مو، شاخ، دندان و سایر اجزای حیوان حرام گوشت نباشد.به سند معتبر منقول است که حضرت رسول(ص)به حضرت علی(ع) فرمود که یا علی انگشتر طلا در دست مکن که زینت توست در بهشت، جامۀ حریر مپوش که آن پوشش توست در بهشت.
در حدیث دیگر فرمود که جامۀ حریر مپوش که حقتعالی بدین سبب در قیامت پوستت را می سوزاند.
از حضرت صادق(ع) پرسیدند که جایز است مرد را که اهل خود را به طلا زینت دهد؟
گفت:«بلی زنان و کنیزان ران،اما نه پسران را»
در حدیث دیگر منقول است آن حضرت فرمود که پدرم امام محمد باقر(ع) فرزندان وزنان به زیور طلا و نقره زینت می فرمود، وباکی نیست وباکی نیست.وممکن است که مراد از فرزندان دختران باشد،و احتمال دارد که شامل پسران نابالغ نیز باشد، و احوط اجتناب است.